15 Ιαν 2014

Όχι στην αυτοαξιολόγηση - κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων


Το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Λέσβου δηλώνει ομόφωνα κατηγορηματικά αντίθετο στην διαδικασία της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας που επιχειρεί να επιβάλει υποχρεωτικά το Υπουργείο Παιδείας σε όλα τα σχολεία της χώρας.
Σε μια περίοδο που πλήττονται βάναυσα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και απαξιώνεται ο εκπαιδευτικός και ο παιδαγωγικός του ρόλος, σε μια περίοδο που αποδομείται το δημόσιο σχολείο στο όνομα της επίτευξης «πρωτογενούς πλεονάσματος», στόχος μιας τέτοιας διαδικασίας είναι να αθωωθούν οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές κυβέρνησης και Ευρωπαϊκής Ένωσης και να μεταφερθούν οι ευθύνες αυτής της σκληρής ταξικής πολιτικής στις πλάτες εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών.
Απώτερος στόχος της κυρίαρχης πολιτικής μέσα από αυτή τη διαδικασία είναι η συρρίκνωση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, η αλλοίωση του ενιαίου χαρακτήρα της και η προώθηση ενός σχολείου της ημιμάθειας, ταξικά διαφοροποιημένου, στο οποίο θα επικρατεί η χορηγία, η εμπλοκή επιχειρηματικών φορέων, η χρηματοδότηση από τους γονείς, η διαφοροποίηση και ο ανταγωνισμός των σχολικών μονάδων.

Δεν μπορούμε επίσης να αγνοήσουμε και το ότι η «αθώα εσωτερική αυτοαξιολόγηση»- όπως προσπαθούν να μας την παρουσιάσουν τα στελέχη της εκπαίδευσης- συνδέεται άμεσα, όπως προβλέπεται πλέον από το διαμορφωμένο νομοθετικό πλαίσιο (ν.4024/11, ν.4142/13, ΠΔ 152/13, ν.3848/10, ν. 3679/10), με όλες τις μορφές «αξιολόγησης»: με την εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων, με τις επιδόσεις των μαθητών και κυρίως με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, η οποία θα είναι το μέσο για νέες δεξαμενές διαθεσιμοτήτων-απολύσεων.
Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να κλειστεί σε «κουτάκια» και «δείκτες», ότι έχει άμεση σχέση με πολιτικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες που την επηρεάζουν και τη συνδιαμορφώνουν. Ειδικά σε μια περίοδο που οξύνονται τα προβλήματα των μαθητών και των οικογενειών τους δεν μπορεί να στοχοποιούνται ο εκπαιδευτικός, ο γονέας, ο μαθητής και η σχολική μονάδα για μια σειρά προβλήματα που η ίδια η πολιτική της κυβέρνησης δημιουργεί στην εκπαίδευση και στην κοινωνία.
Για όλους αυτούς τους λόγους παλεύουμε για διαμορφωθεί ένα ρεύμα αντίστασης κατά της αξιολόγησης- και στη φάση αυτή κατά της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας- ένα ρεύμα υπεράσπισης του ενιαίου και του δωρεάν χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου.
Καλούμε τους συλλόγους των εκπαιδευτικών να αποφασίσουν συλλογικά να μην συμμετάσχουν στη διαδικασία της «αυτοαξιολόγησης», όπως είχαν πράξει και το 2010, στην πιλοτική της εφαρμογή, και να μη συγκροτήσουν καμία ομάδα εργασίας. Κανένας εκπαιδευτικός δεν είναι υποχρεωμένος να θέσει υποψηφιότητα στο σύλλογο για συμμετοχή στις ομάδες εργασίας.
Για το λόγο αυτό προτείνουμε την υπογραφή του επισυναπτόμενου πρακτικού.
Ø  Μπλόκο στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών με μέτωπο εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών, εργαζομένων.
Ø  Κανείς αξιολογητής στην τάξη.
Ø  Μπλόκο στα σεμινάρια για την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση.
Ø  Ενιαίος χαρακτήρας εκπαίδευσης. Καμία διαφοροποίηση.
Ø  Αύξηση δαπανών για την Παιδεία. Να δοθούν στην εκπαίδευση τα 3,5 εκατομμύρια που θα ξοδευτούν για την εφαρμογή της αξιολόγησης.
Ø  Έξω οι αξιολογητές από τα συνδικάτα και τα σωματεία.
Ø  Διαγραφή από τις ΕΛΜΕ των Περιφερειακών Διευθυντών, των Διευθυντών Εκπαίδευσης και των Σχολικών Συμβούλων που θα εμπλακούν στην αξιολόγηση.

ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ........................ Γυμνασίου / ΓΕΛ / ΕΠΑΛ / ΕΠΑΣ δηλώνει ότι είναι αντίθετος με τη λεγόμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων.
Η αξιολόγηση δεν έχει στόχο να γίνει ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο καλύτερο για να υπηρετήσει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Το σχολείο που διαμορφώνεται, μέσω και της αξιολόγησης, θα υποβαθμίσει παραπέρα τη μόρφωση που λαμβάνουν τα παιδιά, θα έχει σαν αποτέλεσμα το παραπέρα χτύπημα των εργασιακών-μισθολογικών δικαιωμάτων αλλά και την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών. Δεν θέλουμε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, το δικαίωμα στη μόρφωση  πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα παιδιά.
Στην κατεύθυνση αυτή, με βάση την απόφαση του σωματείου μας και του κλάδου μας, δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας και δε συγκροτούμε τις ομάδες εργασίας.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου