Για το σεμινάριο της Ελληνογερμανικής Αγωγής


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Με αφορμή σχετική πρόσκληση για συμμετοχή σε επιμορφωτική ημερίδα (Α.Π. 1739/ 11.3.15) που στάλθηκε προς τα Γυμνάσια και τα Λύκεια του νησιού και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς (συνολικά 20) της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
Όπως προκύπτει από το κείμενο, πρόκειται για ημερίδα κατάρτισης σε συνεργασία με το «Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης» ενός γνωστού ιδιωτικού σχολείου Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης της Αθήνας, την «Ελληνογερμανική Αγωγή», εκπρόσωπος του οποίου  αποτελεί και την επιστημονική υπεύθυνη του εν λόγω προγράμματος.

Επιπλέον, όπως σημειώνεται στο έγγραφο, η ημερίδα κατάρτισης θα διεξαχθεί εντός των ωρών λειτουργίας (Τετάρτη 1/4/2015, ώρα 12.00 μ.) στο εργαστήριο πληροφορικής Γυμνασίου της Μυτιλήνης, στο μέσο δηλαδή του σχολικού προγράμματος του συγκεκριμένου σχολείου! Για το συγκεκριμένο ζήτημα- να σημειώσουμε- δεν ρωτήθηκε ο Σύλλογος των καθηγητών της σχολικής μονάδας.
Πρόκειται για προκλητική εισβολή της ιδιωτικής αυτής επιχείρησης στο δημόσιο σχολικό χώρο, που γίνεται μάλιστα κάτω από το μανδύα υπηρεσιακής μονάδας του Υπουργείου Παιδείας και με τις ευλογίες της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε ώρες λειτουργίας του σχολείου, όταν στο εργαστήριο Πληροφορικής θα έπρεπε να βρίσκονται οι μαθητές του εν λόγω σχολείου. 
Η ενέργεια αυτή αποτελεί μια ακόμα απόπειρα εφαρμογής στην πράξη των πολιτικών του «Νέου Σχολείου», των πολιτικών του σχολείου της αγοράς, που στο όνομα μιας αμφιλεγόμενης επιμόρφωσης έρχεται να ανατρέψει προκλητικά και να προσβάλει ακόμα και τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου.
Είναι οι πολιτικές αυτές που, μεταξύ των άλλων, καλούν τους εκπαιδευτικούς να δουλέψουν πιο αποφασιστικά στη διαθεματικότητα και στη σχετικιστική-υποκειμενική αντίληψη για τη γνώση και την αλήθεια, να αποδεχτούν ως κυρίαρχο το ρόλο των «νέων τεχνολογιών» στην εκπαίδευση, στη λογική της αντικατάστασης της γνώσης από την πληροφόρηση, να αρνηθούν την παιδαγωγική τους ευθύνη και υποχρέωση να μορφώσουν ολόπλευρα τους μαθητές τους.
Ως Ε.Λ.Μ.Ε. Λέσβου κατανοούμε την αγωνία τόσο των συναδέλφων για επιμόρφωση, όσο των στελεχών της εκπαίδευσης να ανταποκριθούν στα καθοδηγητικά τους καθήκοντα. Είναι όμως πλέον η στιγμή το Υπουργείο Παιδείας να ξεκινήσει διάλογο με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για μια ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, από δημόσιους αποκλειστικά φορείς (Α.Ε.Ι. κ.λπ.) και με επαρκή χρηματοδότηση, που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των ίδιων και των μαθητών μας, κόβοντας τις γέφυρες με τους κάθε είδους «εργολάβους» σεμιναρίων που ξεκοκαλίζουν το ΕΣΠΑ. Ως μια πρώτη ένδειξη καλής θέλησης σε αυτήν την κατεύθυνση καλούμε τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να ακυρώσει αυτή τη δράση. 

Σχόλια