Για το ανακεφαλαιωτικό διαγώνισμα στα μαθηματικά

Σε σχέση με το ανακεφαλαιωτικό διαγώνισμα στα Μαθηματικά κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου που έχει καθιερώσει η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Β. Αιγαίου τα τελευταία χρόνια και με αφορμή αντίστοιχες ανακοινώσεις των Ε.Λ.Μ.Ε. Λήμνου και Χίου, το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Λέσβου έχει να παρατηρήσει τα εξής:
1.      Θεωρούμε ότι ένα τέτοιο προσομοιωτικό διαγώνισμα έχει αμφιλεγόμενη αποτελεσματικότητα για την ψυχολογία των μαθητών και για την πορεία της προετοιμασίας τους. Ισχυριζόμαστε ότι καταλληλότερος για να αποφασίζει για τον τρόπο επανάληψης και εμπέδωσης της ύλης είναι ο καθηγητής του κάθε σχολείου και μόνο αυτός μπορεί, σε συνεργασία με τους μαθητές, να ορίζει τέτοια διαγωνίσματα σε εύθετο χρόνο.

2.      Πολύ περισσότερο φέτος, η μετατροπή του διαγωνίσματος αυτού από μια εθελοντική πρωτοβουλία που γινόταν Σάββατο σε μια σχεδόν υποχρεωτική διαδικασία σε εργάσιμη ημέρα, παρεμβαίνει απροκάλυπτα στο εκπαιδευτικό έργο των συναδέλφων και παρεμποδίζει την ομαλή λειτουργία των σχολείων διαταράσσοντας το πρόγραμμά τους.
3.      Το σημαντικότερο, η καθιέρωση ενός τέτοιου μοντέλου διαγωνίσματος εμπεδώνει μια λογική φροντιστηριοποίησης του δημόσιου σχολείου και απαξίωσης του βαθύτερου παιδαγωγικού του ρόλου. Εντάσσεται σε μια πολιτική που θέλει το δημόσιο σχολείο να λειτουργεί ως φροντιστήριο, με στεγνή ωφελιμιστική λογική.
Κατανοούμε την αγωνία των μαθητών και των γονιών τους μπροστά στην πρόκληση των πανελλαδικών εξετάσεων. Αντιλαμβανόμαστε ότι στα μάτια πολλών το διαγώνισμα αυτό είναι «ένα καλό τεστ». Ως εκπαιδευτικοί όμως που περνάμε όλη μας τη ζωή πάνω από τα μαθητικά θρανία δεν θα πάψουμε να τονίζουμε διαρκώς την ανάγκη να καταργηθεί αυτό το ανταγωνιστικό και ψυχοφθόρο, το άδικο σύστημα εισαγωγής στην γ΄θμια εκπαίδευση, αυτό που γεννάει και αναπαράγει τα φροντιστήρια, αυτό που τυραννάει τις εφηβικές ψυχές.
Με αυτή τη λογική, ζητούμε από την ΠΔΕ Β. Αιγαίου να ακυρώσει την πρωτοβουλία της αυτή, ή τουλάχιστον να την επαναφέρει σε εθελοντική βάση, για μαθητές και εκπαιδευτικούς, εκτός σχολικού ωραρίου.

Σχόλια